2018. február 25., vasárnap

Star Trek Discovery vs. The Orville

Túl vagyunk a régóta várt új Star Trek sorozat, a Discovery első évadján, és hát enyhén szólva nagyon csalódott vagyok tőle. Mint régi Star Trek rajongó, aki többször is látta mindegyik sorozat összes részét, muszáj kiírnom magamból ezt a csalódottságot. Ahogy néztem az epizódokat végig azon gondolkodtam, hogy mindezt ne elvakult trekkerként tegyem, aki minden apróságba és logikai hibába beleköt, hogy esetleg azok is megértsék mi a problémám az egésszel, és mi is a Star Trek lényege, mondanivalója, akik esetleg nem látták a korábbi sorozatokat. Éppen ezért a hosszúra nyúlt írásom egy részében próbálom azt is leírni, hogy miről is szól valójában a Star Trek. Miről szólt nekem, és mi is volt Gene Rodenberry eredeti víziója. Így talán még érthetőbb lesz, hogy mennyire ellentétes ez a világ amit ebben az új sorozatban bemutatnak. Nem vagyok, és nem akarok az az elvakult Trekker lenni, akinek sohasem lehet a kedvére tenni, és hivatalból utál minden új filmet és sorozatot. Nagyon szeretem a Star Treket, és mindig nagyon fontos volt számomra. A sci-fi műfaj legfontosabb franchise-aként tartom számon. Az írásom végén nagyon adja magát a dolog, hogy összevessem Seth Macfarlane új The Orville című sorozatával, mert komoly tanulságokat lehet belőle levonni!


1.) A véleményem röviden összefoglalva az eddigi sorozatokról és filmekről.

Az eredeti sorozat nem a kedvencem, de szeretem a klasszikus retrós báját, az alap értékeit, és azt hogy időnként igen gondolatébresztő sci-fi történeteket mesél el. Főként az első pilot epizód a "The Cage" címűt szerettem nagyon, amit az NBC annak idején pont azért utasított el, mert szerintük túl intellektuális volt, és kevés volt az akció. A The Next Generation, Deep Space Nine és Voyager hármasa úgy ahogy van tökéletes. Zseniális epizódokon keresztül szélesítették ki a Star Trek univerzumot. Remek sci-fi történeteket meséltek el, érdekes karakter drámák segítségével. Az Enterprise már egy lépés volt a rossz irányba. A kifáradt írók nem sok eredeti történetet tudtak kitalálni, főleg már ismert panelokból dolgoztak, itt már tetten érhető volt az a sötét, állandóan harcra, konfliktusokra kihegyezett történetvezetés, amit nem szabadna annyira erőltetni. Véleményem szerint ezért is kaszálták a negyedik évad után. Az első tíz mozifilm váltakozó színvonalúak voltak, de még mindig nagyon jól sikerültek. Az Abrams féle reboot első két filmje az igazán jó példa arra hogyan lehet úgy a mai kornak megfelelő blockbustert forgatni, ami tele van kirobbanó akció, és csata jelenetekkel, és még egy izgalmas sci-fi történetre is futotta. A Beyond viszont nagyon rossz lett, de erről már írtam egy hosszabbat korábban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése